11 September 2009

Raya di mana?

Mood raya dah makin terasa..boring asik cerita pasal kerja,kerja,kerja...sampai bila pun tak abis jer..orang dah mula berkunjung ke bank..orang dah mainkan lagu raya kat opis....nak perabih duit gaji gamaknya...sebahagian geng sembangkongkang dapat duit yang najib announce semalam..tersenyum riang...ada gak duit belanja raya kat kampung...tapi jangan asik cam kawan aku sorang ni...asik kompol je...tapi tak pernah cukup nak angkat d80...dari angkat d80 baik angkat d5000 jer...tapi jangan lah pula balik kampung pi round rumah orang collect duit raya pulak...nak cukupkan impian anda tu....

cerita pasal duit raya...korang dah tukar ke duit RM1 kat bank?...baik buat awal-awal ni..kang tak sempat...mau abis duit RM1 kat bank nanti...bagi bakal-bakal jutawan onedrop perfume...tentu seronok tahun ini..mau masuk riban-riban....sehari dua ni asik cerita pasal benda alah tu jer...rasanya aku tergolek tempohari pun pasal bau perfume ni kot...(saja nak cari scapegoat hehehe)...untuk rerakan sekalian yang tak tau ari senin baru ni...aku bikin gempak satu opis...nyaris aku kena bawa ngan ambulan...puncanya aku kena angin pasang+cirit birit...mau pitam dibuatnya.....bukan sesuka hati nak tergolek kat lantai pejabat...tapi dah terlampau sakit sangat....tak sangka banyak gak umat yang mengerumuni aku ari tu...tapi disebabkan dah nak dekat punch out balik...aku gagahi juga bangun setelah dibantu oleh memba-memba opis....terimakasih semua...jasa korang Allah saja yang dapat balas.

ok...dah rewang cerita lain pulak...berbalik ke cerita raya...tahun ini aku balik raya di kuching, Sarawak....apa spesialnya beraya disana berbanding di malaya?...so...akan ada travel log pasal kuching nanti InsyaAllah...bukannya apa...mungkin dengan entri aku pasal kuching nanti...manalah tau ada yang kompol duit raya nak pi holiday kat sana ...atau nak beli tikar serawak ke...paling tidak beli gambir serawak barang setengah dozen ...hehehe

Bagi yang memba yang berkereta baru...berhati-hati memandu semasa pulang berhari raya...tau ler kau ada kereta baru...tak pelawa aku pun naik kereta ko...kalau tak nak belanja aku berbuka posa sekali pun at least bawak le aku pusing-pusing putrajaya ngan kereta ko...jangan le macam dorang lain...pi berbuka posa makan seafood...pun tak ajak aku....tau-tau je kat blog dah ada entri...buka jauh sangat meja korang ngan meja aku...kalau tak nak cakap at least ada email,chatroom, sms, telefon, twitter, facebook, blog...dan bermacam lagi cara yang korang boleh contact aku...cis...dasar buaya lupa daratan korang la...

okay..cau dulu....nak periksa.. kat belakang rumah...ada bunyi orang buka pintu le pulak...kebelakang ni banyak le kes pecah rumah kat kawasan aku ni......apa-apa salam lebaran dari aku dan keluarga...salah silap, terkasar, terminum, termakan...apa-apa yang terrrr... harap maafkan...kira zero-zero...next week aku tak der kat opis...dan terus bercuti...tapi jangan risau aku sentiasa online di sebelah malam.....nanti lepas aku balik coti...datang rumah...aku tak buat "open house" macam kebiasaan orang di malaya...tapi korang boleh datang bebila jer sepanjang hari raya...sebelum aku mengunduur diri korang tengok le iklan tm raya tahun ini


babai,salam