23 January 2008

Tmnet SpeedTest

Bukannya aku nak menyokong TMnet, walaupun banyak yang aku dengar dan aku baca kat forum tentang how suck the services ....fikiran berbelah bahagi samada nak melanggan atau pun tidak...tapi nowadays internet...bukannya satu benda yang luxury ...ianya lebih kepada necessity semasa...mulanya nak je langgan dari lain company yang provide wireless connection...tapi nak kena beli additional modem pulak....some more burden to the consumer...kat Malaysia ni...banyak benda tak memihak kepada pengguna...so anyhow...TMNet should improve the services quality....before all of their customer lari...tapi nak lari ke mana?...pusing-pusing jumpa muka tu jugak...nanti jadi terpaksa dalam rela...

tmnet result
aku dah buat beberapa test sepanjang tiga bulan, hasilnya lebih kurang sama je...agak baik untuk perkhidmatan Streamyx 1.0Mb RM88 yang aku langgan...untuk area Putra Perdana, Puchong...... ada aku dengar servis kat sini okay pasal dorang pakai exchange cyberjaya...tak pastilah pasal bab ni... disebabkan aku bukannya mahir sangat pasal networking... Apa yang aku harapkan bila aku pindah nanti kat BBST, services yang sama atau setara kat tempat aku menginap sekarang ni...

No comments:

Post a Comment