23 April 2009

Reality Show


Dah beberapa minggu ini satu rancangan tv bercorak reality show yang memberikan keinsafan dan kesedaran buat aku. Berbanding banyak rancangan reality show yang lebih bercorak hiburan dan merugikan penonton dimana penonton dibodohkan untuk turut serta mengundi dengan mengeluarkan sejumlah duit poket sendiri untuk merasa kepuasan dan ada pula yang sanggup menitiskan airmata untuk rancangan itu. 

Apa yang menarik dalam rancangan ini, ianya lebih ke memberi semangat dan kesedaran kepada penonton untuk membuat transformasi diri...dari badan yang gemok gedempol ke tubuh yang ideal dan sihat. The Biggest Loser show kalau tak silap aku dah masuk siri yang ke 4 di Malaysia di usa dah ada slot untuk The biggest Loser Couple pulak. Buat masakini di siarkan di Astro saluran 702. Ni yang bagi aku semangat nak start balik transformasi diri aku ni...rasa dah terlebih overweight pulak...harap-harap dapat berkekalan semangat aku ini mentransformasikan diri aku.