21 October 2008

Annyeonghaseyo - Part 9

Selasa...kami belajar NEIS (kira cam gabungan EMIS dan HRMIS)...dorang tahun 2002 dah integrated...aplikasi ni...dan nampaknya memudahkan dorang dalam urusan dorang....mak bapak ...senang nak monitor pelajaran anak-anak masing-masing dengan surfing website yang disediakan...manakala guru mudah mendapatkan bahan-bahan pengajaran...semua maklumat berkaitan guru dan data-data semua ada kat dalam aplikasi ni...beruntung orang korea...kat tempat kita...rasanya belum ada integrated aplication cam ni...semua syok develop untuk memasing...apa yang aku nampak ....monitoring perkembangan anak dan semua data dah tersedia...orang EPRD...amat teruja dengan aplikasi ni...semuanya ada....senang nak buat decision making....sampai search engine pon dorang ada..senang nak cari...cuma satu ler kelemahan dia...semua dalam bahasa hanguel....susah nak faham...

Lepas sesi soal jawab....maka majlis penutup pun berlangsung...setiap peserta diberikan sijil...dan cenderahati bertukar tangan...paling aku tak sangka dapat thumbdrive 4G siap ada nama Jeollanamdo Office of Education...rasa sayang nak guna....buat masa ni simpan je...nanti bila perlu baru guna...Tepat kul 10.30 pagi kami bertolak ke Seoul untuk program selanjutnya...selamat tinggal Gwangju...selamat tinggal...tak tau bila lagi ada berkesempatan ke sini...selamat tinggal semuanya.

Pintu masuk Seoul Central Masjid di Itaewon
Kali terakhir makan masakan korean...silakan

Translator guru wanita tu wife kepada pengajar kat depan tu....kat dalam bas baru pecah rahsia
Seperti biasa...dalam perjalanan kami berhenti dipertengahan perjalanan...untuk menjamu makna tengahari...menu yang sama ngan menu semasa kami datang ke korea..nasi+kimchi+ikan panggang...kemudian meneruskan perjalanan...dalam pukul 4.40 petang sampai ke Seoul...terus di bawa ke Masjid kat puncak bukit di Seoul...sembahyang Jamak...kami terus ke pasar Namdaemun...untuk sesi membeli belah...masa yang diperuntukan 1 setengah jam sahaja...amat singkat...tak sempat...tawar menawar sangat....main beli jer...kat sini memang gila abis...shopping sakan....

Abis bershopping kami dibawa untuk makan malam di restoran Vietnam...makan ramen seafood...kupang....lepas makan kami di bawa ke hotel untuk merehatkan badan setelah perjalanan dan shopping yang meletihkan.

Namdeamun market...mana cukup 1 jam bershopping kat sini...main tangkap muat jer lah
tempat menjual brooch korea...orang pompuan...tentu meleleh airliur tengok semua ni
Makan malam terakhir kat korea lepas shopping...makan ramen vietnam
cewahh...mr ajwa...berselera bonar nampak makan ramen ngan kupang tu