14 July 2008

Renovation

3 minggu lepas dapat kunci rumah, semenjak tu masa makin kurang. setiap hujung mingguke sana ke mari, walaupun harga minyak naik, kena jugak cari quotation , pi survey harga barang, beli keperluan rumah baru. Kos renovation keseluruhan 'out of budget' untuk tahun ni...so kena cari budget untuk tahun depan...itupun kalau ada...as for now aku buat renovation yang perlu je seperti, grill, pintu, lampu dan plaster ceiling. grill tak le hebat cam org lain...ala kadar je...kat org jangan tak de at least ada le protection....depan pakai wrought iron...dan lain...iron biasaje...itu pun...5-6 quotation aku amik sebelum dapat rega yang berpatutan....ni kalau korang nak buat boleh amik syarikat ni bengkel wazuri ni. tokei dia okay je...semalam baru pi tengok grill tu...dah siap tunggu green light dari aku je bila nak pasang.

Grill ni kena tunggu dulu, pasal pemaju kena buat baikpulih kerosakan ke atas rumah aku ni. masa aku dapat kunci dulu...aku dah pi tengok rumah...ada beberapa kerosakan yang perlu diperbaiki, cermin depan dan sliding door rosak dek tangan yang gatal membaling batu kat rumah aku...ada juga kes kecurian kabel elektrik berlaku kat baris rumah aku, termasuklah rumah aku sekali....so jumaat lalu aku dah pi tengok sekali lagi rumah...nampaknya progress baikpulih berjalan lancar...hopefully by today...semuanya siap.

Bagi mengurangkan kos, pemasangan pintu baru...aku malas le nak cari quotation lagi, kos minyak dah hampir menyamai kos pemasangan pintu tu..so aku ingat nak buat DIY. InsyaAllah this coming saturday aku, zul dan Imran Saiful(hafiz) aku membuat projek pemasangan pintu...nanti aku paste kat sini bila semuanya berjalan lancar.

1 comment: